23/01/2018 - 09:51:57

Autor Tema: Anatomy Trains  (Leído 2543 veces)

Desconectado Morlock

• Administrator
    • Ver Perfil
    • Liberitas
Anatomy Trains
« en: 18/03/2010 - 15:47:21 »
Anatomy Trains Myofascial Meridians - A Revolution in Soft-Tissue Patterning

Anatomy Trains® maps the 'anatomy of connection' - the whole-body fascial and myofascial linkages.  Anatomy Trains links the individual muscles into functional complexes, each with a specific anatomy and 'meaning'.  Anatomy Trains leads to new holistic strategies for health professionals, movement teachers, and athletes to resolve complex postural and movement patterns.

Anatomy Trains Myofascial Meridians gives you a new understanding of whole-body patterning in posture and function - the interplay of movement and stability. Understanding the 'Superficial Back Line' as a whole gives insights into hamstring problems that you cannot get from considering the hamstrings alone. The 'Spiral Line' shows how to resolve rotational compensations in a way that no analysis of any single muscle can give.

[youtube:32lyavqs]vBpaZ259bR4[/youtube:32lyavqs]

Extraído de la página oficial.
Señor, dame serenidad para aceptar las cosas que no puedo cambiar, valor para cambiar las cosas que puedo cambiar y sabiduría para reconocer la diferencia.

Desconectado Morlock

• Administrator
    • Ver Perfil
    • Liberitas
Re: Anatomy Trains
« Respuesta #1 en: 18/03/2010 - 15:49:19 »
Una introducción al set de 3 DVDs que ha publicado recientemente donde muestra disecciones de las "vías anatómicas" (es el nombre que le han dado en español).

[youtube:lxuf0xe3]ZyU7SsQmVRE[/youtube:lxuf0xe3]
Señor, dame serenidad para aceptar las cosas que no puedo cambiar, valor para cambiar las cosas que puedo cambiar y sabiduría para reconocer la diferencia.

Desconectado Terracha

• Postgrado
  • **
    • Ver Perfil
Anatomy Trains
« Respuesta #2 en: 20/05/2011 - 14:35:07 »
Alguien ha cursado algo de esta formación?
" Vive y actúa como si de tu esfuerzo depenediera que se realice lo que tú esperas o desearías poder esperar."

P. Lain Entralgo

Desconectado Emilino95

• Grado
  • *
    • Ver Perfil
Re:Anatomy Trains
« Respuesta #3 en: 19/05/2017 - 15:23:48 »
GRacias